Aaaaaaaaaaahhhhhh!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu Aaaaaaaaaaahhhhhh!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu

Aaaaaaaaaaahhhhhh!!

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

01 Maart 2014 | Australië, Cairns

Twee dagen geleden heb ik iets gedaan, wat uiteindelijk de gaafste ervaring van mijn leven tot nu toe is geweest:Skydiven..
Een grotere adrenalinekick kun jd waarschijnlijk niet krijgen..
In een bus met 20 mensen vertrokken we voor een 1, 5u durende busreis naar Innisfail.. Daar stond het ons allemaal te wachten.. Op de locatie aangekomen werden we opgedeeld in 3 groepen, ik in groep 2. Dat betekende dat ik dus nog langer moest wachten om te kunnen gaan. Toen groep 1 terugkwam, was het onze tijd.. Gek genoeg was ik helemaal niet echt nerveus.. Dat veranderde een beetje toen het vliegtuig op 14000ft hoog vloog. Hrt lampje ging branden, wat betekende dat er nog 3 minuten waren. Er was no way back.. Mijn instructeur koppelde me vast, tereijl ik ondertussen het gele lampje met nog 1 minuut zag branden. De instructeur vertelde me dat hij niet zou aftellen, dus maar moest zien wanneer dat hij sprong.. tik, tak, tik, tak... Pff.. het luik ging open en ik stond versteld van dat we er echt uitsprongen. Nadat de eerste twee skydivers al gesprongrn waren, was het mijn beurt. De instructeur duwde me nasr voren, waardoor ik al uit het vliegtuig hing en hij nog zat...... En ja hoor, daar gingen we....... De eerste vijf seconden ben jr alle controle over je leven kwijt, je valt en kunt niet meer bepalen wat er gaat gebeuren. Tegelijkertijd geeft juist dat gevoel je zoooooon enorme adrenalinekick. Na 1 minuut eindigt je vrije val en gaat de parachute open. Omdat de instructeur had gezien dat ik het wel naar mun zin had in de lucht gaf hij mij letterlijk de touwtjes in handen en gingen we met de parachute een soort van trucjes doen, zo gaaf.. De grond kwam uiteindelijk steeds dichter en dichter bij en uiteindelijk hadden we een zachte landing. Het gevoel dat er op dat moment door je heen gaat is onbeschrijflijk.. Het was de eerste keer, maar zeker niet de laatste!

  • 08 Maart 2014 - 19:21

    Tante Hennie :

    Ha Guus,
    Dit is eens eventjes wat ander dan carnaval.
    En een stuk spannender.........
    Weer een ervaring rijker,ben benieuwd wat je nog allemaal meer gaat beleven!
    Veel plezier!
    Tante Hennie

  • 10 Maart 2014 - 21:05

    Stan:

    Vet!

  • 11 Maart 2014 - 09:30

    Ruud Vermunt:

    Mooi verhaal guus, goed bezig!!
    Geniet ervan en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Guus

Welkom in mijn reisdagboek.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 6870

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 20 April 2014

Going Down Under

12 Februari 2014 - 19 April 2014

Melbourne Cairns

09 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Hobart -Melbourne

30 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Melbourne - Tasmanie

Landen bezocht: