Pompen of Verzuipen - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu Pompen of Verzuipen - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu

Pompen of Verzuipen

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

01 Maart 2014 | Australië, Tasmania

Vorige week heb ik eindelijk mijn eerste ding van mijn to-do-list kunnen afstrepen. Ik ben gaan snorkelen in het Great Barrier Reef: wat een ervaring! 's morgens vroeg vertrokken we met de boot vanuit de haven voor een 1, 5 uur durende trip naar het GBR. Het leuke was dat ik op de boot meteen een Nederlandse meid leerde kennen en we samen de hele dag doorbrachten. Vanuit de boot had je een schitterend uitzicht op eilanden en het vaste land, en op kotszakjes. Ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijk zien overgeven. Om de paar minuten gingen er weer een paar gebukt over hun kotszakje!
Eindelijk aangekomen bij het hemelblauwe water vol met onbekende fauna, begon het wat te kriebelen. Eenmaal in de zee, kwam de waterrad in me naar boven die me een hartslag van boven de 220 bezorgde. Ik wist van mezelf dat zwemmen niet mijn beste vaardigheid is, maar dat ik zo zou reageren had ik niet verwacht. Dus zo stoer als ik was en zo snel als ik kon zwom ik terug naar de boot om toch maar ff een drijfrubber te halen. Ik kalmeerde inmiddels wat en kon nu erg ontspannen genieten van een van de mooiste sights van Australië. Een reuzeschildpad, ongekend mooie vissen en ontzettend mooi rif waren de dingen die ik hier heb kunnen zien.. Een ontzettend mooie ervaring!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tasmania

Guus

Welkom in mijn reisdagboek.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 6869

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 20 April 2014

Going Down Under

12 Februari 2014 - 19 April 2014

Melbourne Cairns

09 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Hobart -Melbourne

30 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Melbourne - Tasmanie

Landen bezocht: