Byron Rules - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu Byron Rules - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu

Byron Rules

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

27 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

Jullie zullen wel hebben gemerkt dat reisverslagen maken niet mijn grootste hobby is. Maar na een langere poos weer een verslagje over mijn belevingen in de laatste twee weken.
Na het ' Pisincident' ben ik met Luke (Manneke Pis) naar Noosa vertrokken. Noosa schijnt erg mooi te zijn, maar toch zijn we daar maar twee dagen verbleven, omdat het niet was wat we ervan verwachtten. Vanuit Noosa zijn we rechtstreeks naar Byron Bay gegaan met de bus. Eenmaal in Byron Bay aangekomen, kwamen we in een vrij pijzig hostel waarvan het eerste was dat we zagen een bord was met het sign ' Wifi: 10 dollar a day'. Toen we dat zagen beslisten we meteen dat we de dag erop een nieuw hostel gingen zoeken. We kwamen uit bij Cape Byron Lodge. Een ontzettend leuk en gezellig hostel en tegelijkertijd erg rustig.
Elke dag gingen we naar het centrum om wat winkels te bezoeken, wat rond te hangen etc. Uiteindelijk landden we dan bij de schitterende zee (een van de weinige gebieden waar het wel is toegestaan om de zee in te gaan). Een ontzettend gezellige tijd gehad hier.

Na vier dagen vertrok Luke naar zijn familie in het zuiden. Omdat ik het erg naar mijn zin had in het hostel besloot ik te blijven, maar stond ik voor een dilemma. Ik had nog vier weken over om naar Sydney te reizen en dat was veel te veel. Ik kon er dus voor kiezen om een vliegticket te zoeken vanuit Sydney, maar opeens was daar de perfecte oplossing. Byron Bay is tot dusver de allerleukste plaats van Australie gebleken. Ik voelde me hier erg op mijn plek en kreeg opeens de mogelijkheid om in dit hostel te werken in ruil voor vrije accomodatie + wat cash.
De komende drie weken verblijf ik dus in Byron Bay en moet ik 1 dag de Hostelbus rijden (mensen oppicken op het busstation en terug) en dan heb ik 2 dagen vrij, weer 1 dag werken, 2 dagen vrij. Een ontzettend handige, maar voor mij gave manier gebleken om op de plek te kunnen blijven waar ik het het meest naar mijn zin heb.

Leve Byron Bay!!

  • 27 Maart 2014 - 06:40

    Stan:

    Tijd over? Nondeju, wat een luxe! Goed alternatief om dan wat doekoes te sparen.

    Wij hebben de funderings inmiddels gestort en kunnen na het weekend beginnen met metselen. Gaat gestaag vooruit dus.

    PSV lijkt de stijgende lijn te pakken te hebben. Acht keer winst op rij en met een wedstrijd meer gespeeld op de tweede plek. Volgende week Twente - Ajax en daarna zelf nog een keer tegen Feyenoord. Het kan dus nog!

    Veel plezier daar en we spreken elkaar nog een keer via Skype!

    Groet,
    Stan

  • 27 Maart 2014 - 12:44

    Piet:

    Vet zo'n impulsieve actie en meteen de beste manier om een stad en de mensen het best te leren kennen. Laat maar weten wanneer je weer een keer kunt skypen! Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Going Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

So long!

08 April 2014

Surfcamp

27 Maart 2014

Byron Rules

15 Maart 2014

Manneke Pis!

15 Maart 2014

Manneke Pis!
Guus

Welkom in mijn reisdagboek.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6862

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 20 April 2014

Going Down Under

12 Februari 2014 - 19 April 2014

Melbourne Cairns

09 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Hobart -Melbourne

30 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Melbourne - Tasmanie

Landen bezocht: