Manneke Pis! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu Manneke Pis! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu

Manneke Pis!

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

15 Maart 2014 | Australië, Cairns

Na een avontuur te hebben beleefd op Magnetic Island, ben ik met een 18-uurse busreis vertrokken naar Fraser Island. Een ontzettend mooi eiland waar we met een groep van 30 man 3 dagen hebben gekampeerd. De groep werd in 4 groepen verdeeld en elke groep kreeg een 4x4 jeep en daarmee crossten we drie dagen heel het eiland over. We stopten daarbij op heel veel plekken, zoals enkele schitterende meren met hagelwitte zandstranden. Om 6 uur 's avonds kwamen we dan terug op de campingplaats en werd er voor ons gekookt. Daarna waren het vrije avonden, die ontzettend gaaf waren. Het was zo'n grote groep met zoveel verschillende nationaliteiten, maar het leek wel een grote familie. 's Avonds werd er zo'n best gedronken en spelletjes gedaan, maar ook heel veel gebuurt. Met als gevolg dat de volgende morgen de Jeeps moesten stoppen, omdat er mensen moesten kotsen..

Het mooiste verhaal duidt op de titel van dit verslag: Manneke Pis. Ik sliep in een tent samen met Luke, een ontzettend grappige Engelsman. Zoals iedereen wel weet hebben die mannen een hobby en dat is zuipen, zo ook Luke. Op de eerste avond dronk hij bier, Goon (wijn uit pak) en Whisky door elkaar. Omdat die mannen van geen ophouden weten, ging ik al wat eerder naar de tent toe. Na een klein uurtje hoorde ik geklop op mijn tent en was het onze tourgids samen met Luke. Luke was totaal van de wereld af, en ze moesten hem echt in de tent rollen. Hij sliep dan ook direct met al zijn kleren nog aan en niet liggend op zijn matras. Na 10 minuten viel ik in slaap en werd ik ongeveer een uur of twee later wakker en zag ik dat Luke rechtop in de tent zat. Ik vroeg aan hem wat er was, maar er kwam geen normaal antwoord uit. Toen zag ik opeens dat hij met zijn hand de hele tijd rond zijn klokkenspel zat: what the f*ck. Dus ik probeerde wat op hem in te praten, maar hij was zo ver weg. Ik pakte vlug mijn tas en opende de tent om daarna hem naar buiten te trekken, zodat hij weer wat bij zou komen. Maar eenmaal met een been uit de tent gestapt, draai ik mezelf om kijkend naar Luke, trekt die gozer opeens zijn broek naar beneden en zeikt HEEL de tent onder. Ik wist niet wat ik meemaakte. Dus ik trok hem daarna uit de tent en bracht hem naar de gezamenlijke plaats waar nog wat mensen rustig zaten te drinken. Luke zat erbij alsof hij half dood was en ik verteld die mensen wat er gebeurt was. Vervolgens kwam de tourgids en vertelde me dat ik in zijn tent mocht slapen. Luke werd teruggebracht naar mijn oude tent.

De volgende morgen wist zowat iedereen wat er gebeurt was en was het lachen, gieren, brullen. Behalve Luke, die werd wakker en kon zich helemaal niets herinneren van die nacht. We hadden afgesproken dat we hem de rest van de dagen zouden laten gissen, maar helemaal niks vertellen over wat er gebeurt was. Het zorgde voor zoveel lol onder de hele groep. Uiteindelijk heb ik voordat we vertrokken de laatste dag verteld wat er gebeurt was.. Hij schaamde zich kapot haha.. En de hele groep kwam niet meer bij van het lachen.

Zo'n gaaf moment!



  • 15 Maart 2014 - 07:01

    Stan:

    Haha, dit is wat reizen zo mooi maakt! Dat maak je hier niet mee. Ook al zie ik het ook wel voor met Harmke Broek in een hut van de kindervakantieweek op donderdag-barbequedag ;)
    Wij zijn deze week begonnen met uitgraven. Vergunningen zijn binnen en hypotheek is rond. Vanavond hebben we mannenavond in de bar. Ook mooi, maar ruilen met jou zou ik meteen doen. Blijf genieten maat!

  • 15 Maart 2014 - 11:11

    Piet:

    Wat een verhaal! Ik heb een deuk gelegen, haha. Dit zijn inderdaad de verhalen waar je over tien jaar nog steeds over praat. Vette avonturen Guus en je hebt nog een mooie rit voor de boeg. Hou je taai en we spreken elkaar volgende week weer.

    Gr. Piet

  • 15 Maart 2014 - 12:11

    Dorke:

    Hallo Guus,

    Goed om te horen dat je zoveel lol hebt daar!
    Je hebt de carnaval hier dan niet mee gekregen dit jaar maar het plezier in Australië is er niet minder om!
    Gaaf om in zo'n korte tijd zoveel mensen te leren en kennen, en vooral uit alle hoeken van de wereld.
    Ik wens je nog veel leuke avonturen toe Geniet ervan
    ..zolang het kan!!

    Groetjes uit Beek en Donk

  • 15 Maart 2014 - 17:03

    Tantanni:

    Bimbambimbam....alle klokken luiden....
    Gelukkig dat je op tijd wakker werd!
    Keiskon om je avont(d)uren hier te lezen. Geniet nog van de tijd daar en we kijken uit naar je next story!

  • 22 Maart 2014 - 18:03

    Willem Van Santvoort:

    Gooi er is wat foto's op Guuske, kunnen we een beetje meegenieten van de zon. Hier regent het....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Going Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

So long!

08 April 2014

Surfcamp

27 Maart 2014

Byron Rules

15 Maart 2014

Manneke Pis!

15 Maart 2014

Manneke Pis!
Guus

Welkom in mijn reisdagboek.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 6856

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 20 April 2014

Going Down Under

12 Februari 2014 - 19 April 2014

Melbourne Cairns

09 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Hobart -Melbourne

30 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Melbourne - Tasmanie

Landen bezocht: