Surfcamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu Surfcamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Guus Heijden - WaarBenJij.nu

Surfcamp

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

08 April 2014 | Australië, Byron Bay

Waar ik met vol enthousiasme en zonder echte nerveusiteit uit een vliegtuig spring, zo kijk ik er tegenop om het water in te gaan.. De zee is toch altijd een plek geweest waar ik graag op het strand lig, maar niets in het water te zoeken heb. Byron Bay is bij uitstek de plaats waar surfers bij elkaar komen. Loop je hier naar het strand, zie je op een dag wel 100 surfers voorbij komen.
Elke dag komt er een man in ons hostel die zijn excursie komt promoten en elke keer wimpelde ik hem af. Tot twee dagen terug. Na al zoveel angsten te hebben overwonnen hier, moest ik ook dit nog gaan doen van mezelf.
Het was meer dan de moeite waard! 's Morgens werden we opgehaald en gingen we met 15 man naar een strand wat verderop in Byron Bay. Het eerste wat we daar leerden was hoe het bord te gebruiken. Hoe meer het einde van de instructie naderde, hoe meer het begon te kriebelen. Na deze instructie gingen we met zijn allen het water in. Ik zag golven op me afkomen die je alleen in films ziet. Op het moment dat de eerste golf op me afkwam, scheet ik zeven kleuren. Maar eenmaal ervaren hoe het is, begon ik de fun ervan in te zien. Na enkele keren geoefend te hebben lukte het me meermaals om 50 meter aan een stuk te surfen. Een ontzettend gave activiteit, die me doet begrijpen waarom veel mensen hier surven zo gaaf vinden.

Cool!!

• 08 April 2014 - 21:14